JAK OBRABIAC ZDJECIA SCRAPOW - VIDEO TUTORIAL

Hello!
I have a treat for my polish readers only :) But you can still watch my video,
turn on some music (unless you want to hear how Polish sounds haha) and see me editing my layout.

Ostatnio często dostawałam pytania od Was, jak robię i obrabiam zdjęcia. A więc..
Nie ma cudownego tricku, którego można nauczyć się w 5 minut i od tego momentu robić tylko piękne zdjęcia :)
Ale można poćwiczyć różne programy do obróbki i nie zniechęcać się po kilku próbach.. ;)
Mam dla Was dwa tutoriale. W pierwszym filmie pokazuję jak obrabiać zdjęcia w programach, które mamy zapisane na komputerze - Photoshop (analogicznie - Gimp) i Photoscape. W drugim filmie pokażę Wam, jak można obrabiac zdjęcia bez potrzeby ściągania programu z internetu, na stronie www.picmonkey.com
Kilka uwag z mojej strony:
- zdjęcia robię tylko przy świetle dziennym (jeśli nie mogę w tygodniu, czekam na weekend)
- zdjęcia robię tylko w dobrze oświetlonym pomieszczeniu
- zdjęcia robię lustrzanką, od lat nie miałam 'cyfrówki' w ręce więc nie pytajcie mnie, jak dobrze zrobić zdjęcie 'cyfrówką' (na pewno się da!)
- jeśli wasz layout/kartka ma białą bazę - nie rozświetlajcie go na siłę, lepiej będzie wyglądał kolor lekko szary niż przepalona biel
- moje rady nie są jedyne i najświętsze :) jeśli ktoś z Was ma inne sposoby na obrabianie zdjęć - super! ja jednak dzielę się z Wami moim doświadczeniem
- wygląd zdjęcia zależy w dużej mierze od naszych monitorów, u mnie te zdjęcia są jasne i dobrze skontrastowane, ale u niektórych z Was mogą być ciemniejsze/zimniejsze/bardziej szare - nie mam na to wpływu :)
- jeśli macie ochotę na indywidualne warsztaty przy moim biurku - zapraszam do Krakowa ;)


Photoshop CS5 & Photoscape tutorial from magda _m on Vimeo.


PicMonkey tutorial from magda _m on Vimeo.
And here is my layout made for Glitz Design:



 xox

2 comments:

  1. Świetne kursy :)) podpowiem, Ci jeszcze, że krzywe i wszelkie obróbki można robić na warstwach, wtedy łatwiej oż zmiany niż klikanie np 5 razy wstecz :)

    ReplyDelete
  2. bardzo fajne i przydatne kursy, dzięki! w photoscape obrabiam podobnie, ale muszę jeszcze sprawdzić efekty po obróbce w photoshop :)

    ReplyDelete